poniedziałek, 17 lutego 2014

Korzyści i straty - sprawna kotłownia i piec Viessmann

Serwis, serwis i jeszcze raz serwis słowem prewencja i dbałość o zachowanie wyjściowych parametrów technicznych naszej kotłowni takie zachowania powinny być podstawą przy długofalowej kalkulacji kosztów eksploatacji naszej kotłowni Viessmann.
Viessmann sprawna kotłownia
Ta prosta i oczywista prawda a jednak nie do końca praktykowana przez użytkowników kotłowni w Warszawie i jej okolicach. Zastanawiać się można jakie czynniki decydują o zamówieniu usługi serwisu ewentualnie pozostawieniu kotłowni przez wiele lat samej sobie. Nie bez znaczenia jest fakt, że w naszym kraju trudno spotkać serwis techniczny na wysokim poziomie i to tego za przystępną i akceptowalną przez użytkownika cenę. Z tą ceną zresztą różnie bywa w praktyce, potrafi się ona zmieniać w zależności od oceny stanu majątkowego klienta przez osobę świadczącą usługi.
Często spotykaną praktyką stosowaną przez firmowe serwisy kotlarskie jest sugestia dotycząca wymiany całego zestawu części zamiennych. Część takowych rzemieślników oferuje części po "przystępnych" cenach, pochodzące z walizek serwisowych lub z  demontażu praktycznie nowych urządzeń. Zazwyczaj ulegamy takowym sugestiom, powinniśmy jednak mieć na uwadze, że części wymontowane z naszego pieca Viessmann prawdopodobnie zostaną zaoferowane następnemu klientowi jako niebywała okazja.
Elementem zniechęcającym nas do częstego sprawdzania i serwisu pieca może być brak profesjonalizmu u osób świadczących takowe usługi, bardzo często, zdarza się , że po wykonaniu przeglądu nasz piec albo zaczyna szwankować lub też nasilają się drobne usterki, które niepokoiły nas jeszcze przed pojęciem decyzji o zamówieniu usługi. To zrozumiałe, nikt nie zamierza wydawać pieniędzy, prowadzić niepotrzebnych dyskusji i do tego jeszcze użytkować niesprawny piec. Lepiej już z po prostu nic nie robić wierząc w uczciwość producenta, niemieckiego producenta, który na pewno sprzedał nam wysokiej jakości urządzenia.
Po upływie określonego czasu, każde urządzenie należy po prostu sprawdzić, oczyścić i wyregulować, systematyczność w takiego rodzaju działaniach prewencyjnych z pewnością zaowocuje w przyszłości. Jeśli nawiążemy współpracę z uczciwą osobą, jeśli koszty wykonania usługi serwisu na wysokim poziomie będą dla nas ściśle określone i przez nas akceptowalne, korzyści dla nas użytkowników są oczywiste. Zaoszczędzimy na rachunkach gazowych jak i również na częściach zamiennych, unikniemy poważnych awarii w przyszłości oraz pozbędziemy się stresu wystąpienia przypadkowej awarii podczas sezonu zimowego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz