niedziela, 11 maja 2014

Serwis kotłów Viessmann a problem wymiany części zamiennych

Viessmann części zamiene serwis
Viessmann części zamiene serwis
Oby zawsze w takim stanie był  palnik kotła gazowego Viessmann podczas wizyty SERWISU w kotłowni naszego domu. To nie pobożne życzenie, paradoksalnie okazuje się, że kotły Viessmann potrafią znieść bardzo wiele, nawet po latach ciężkiej pracy dobry fachowiec, specjalista od serwisu kotłów grzewczych potrafi sprawić, że mogą wyglądać i sprawować się jak nowe.
Należałoby zadać sobie proste pytanie jaka jest żywotność podzespołów naszego pieca, kiedy mogą się popsuć i kiedy ze względów czy to bezpieczeństwa czy też wygody eksploatacji należałoby je wymienić.
Serwis Viessmann jest w stanie podczas swojej codziennej pracy z wieloma modelami urządzeń ocenić żywotność ich mechanizmów. Można w przybliżeniu określić ile godzin pracy powinna wytrzymać pompa, wentylator czy też elektroda zapłonowa. Można, jednak najbardziej wiarygodną i rzetelną podstawą do oceny stanu podzespołów będą ich oględziny oraz stosowne testy.
W przypadku wystąpienia jakiegokolwiek problemu najbardziej istotna kwestią podczas wizyty serwisanta w kotłowni Viessmann jest postawienie precyzyjnej diagnozy i wskazanie przyczyn powstania określonego problemu. Wydawać by się mogło, ze jest to oczywiste, jednak wiele osób zajmujących się usługami serwisu nie potrafi tego zrobić, po prostu nie potrafi, spowodowane jest to zapewne brakami kompetencji zawodowych oraz niewiedzą.
Pompa do wymiany, wentylator do wymiany, uszczelka do wymiany etc, etc, odpowiedzi na pytanie dlaczego najczęściej nie otrzymujemy, lub udzielana jest w tak wykrętny sposób, że najczęściej nie jesteśmy jej w stanie zrozumieć. Końcowe koszty takiego serwisu potrafią być bardzo duże,  ironią będzie gdy po wymianie tych podzespołów nasze problemy nie znikną ponieważ prawdziwa przyczyna ich wystąpienia leżała zupełnie gdzie indziej.

Awarie możemy usystematyzować i podzielić na kilka kategorii
  • losowe, niezależne od nas użytkownika oraz  serwisu, czasami spowodowane błędami producenta ewentualnie ukrytymi wadami materiałowymi. Do takich awarii należą awarie płyt elektronicznych, czujek temperaturowych uszkodzenia nierozbieralnych podzespołów
  • awarie których przyczyną są określone zjawiska zewnętrzne, takie jak zwarcie w instalacji elektrycznej, przepięcie sieciowe, zalanie wodą lub mechaniczne uszkodzenie, słowem spowodowane niekorzystnymi warunkami otoczenia
  • awarie spowodowane zwykłą eksploatacją, zabrudzeniem, pogorszeniem styków, warunków wymiany ciepła czy przepływu cieczy, przyczyny takich awarii można zlikwidować podczas wykonywania prac serwisowych w kotłowni klienta
  • awarie spowodowane zwykłym, naturalnym wyeksploatowaniem się części po długim i intensywnym okresie użytkowania, do takich awarii zaliczamy zużycie się elektrod, izolacji uszczelek etc
  • awarie spowodowane przez inne niekorzystne w danej chwili czynniki np zalodzony, niedrożny komin 
Wymiana części zamiennych powinna być ostatecznością, nie sztuką jest wymienić  dobre na dobre, to być może łatwy sposób na zarobienie pieniędzy zwłaszcza gdy serwisant chroniony jest autoryzacją i prestiżem wielkiego zagranicznego koncernu, zachowania takie można określić jednoznacznie to zwykłe proste oszustwo i złodziejstwo. Zwykle klient obdarza zaufaniem osobę świadczącą usługi serwisu wykorzystanie tego faktu to duże nadużycie, niestety zweryfikowanie tego typu zachowań i odzyskanie pieniędzy w wielu przypadkach jest bardzo trudne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz